< Atpakaļ uz Ventspils novads (www.ventspilsnovads.lv)
VIEGLI lasīt    

“Skolas soma” Annahites pamatskolā

“Alise Brīnumzemē” – cirka/teātra izrādes video ieraksts.
8. aprīlī jaunāko klašu skolēni un vairāki vecāko klašu skolēni programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros noskatījās cirka/teātra izrādes video ierakstu “Alise Brīnumzemē”. Iluzionisti Dace un Enriko Pecolli  nes Latvijas vārdu pasaulē. Viņu jaunākās izrādes tapšanā piedalījušies izcili Latvijas mākslinieki, t.sk., oriģinālus tērpus radījusi Elita Patmalniece, izrādes veidošanā iesaistījusies deju grupas “Buras” horeogrāfe Dace Jonele, Latvijas Nacionālā teātra butafori un galdnieki, Dailes teātra kostīmu šuvēji un parūku meistari, skatuves apavu meistari no Rīgas apavu uzņēmuma “Elegants”.

Visas skatuves dekorācijas veidotas un video materiāli radīti Latvijā, apvienojoties Latvijas talantīgākajiem māksliniekiem un sava amata meistariem. Izrādē piedalījās arī mākslinieki no Amerikas, Itālijas, Ukrainas un Krievijas.  Izrādē redzami piena dūmu paklāji, krāsainie ziepju burbuļi un citi galvu reibinoši priekšnesumi, specefekti un 3D projekcijas, iluzionisma māksla, piemēram, Alises auguma izmēra pārvērtības vai Cepurnieka trikos. Skolēni devās piedzīvojumos Maģiskajā dārzā un Karalienes pilī, vēroja gaisa akrobātiskos šovus un citus “Alises Brīnumzemes” cienīgus brīnumus. Visu vizuālo videomākslas materiālu ir izstrādājuši paši iluzionisti Pecolli.
Izrādes mērķis bija izcelt brīnišķīgo un mūžam aktuālo darbu “Alise Brīnumzemē”, kā arī nodemonstrēt, ka ir iespējams  Latvijā radīt pasaulē pieprasītu cirka izrādi.

Skolēnu atsauksmes par cirka/teātra izrādi.
Skolēniem patika cirka elementi, vingrojumi ar riņķi, triki uz krēsliem, žonglēšana, kā veidojās burbuļi, patika tēli, bet lielākā daļa skolēnu izteicās, ka būtu interesantāk to visu redzēt klātienē. Skatoties video, nav tik efektīvi, kā tas būtu klātienē.

Muzejpedagoģiskā nodarbība “Iluzionisma teātris un muzejs “Mystero”.

15. aprīlī vecāko klašu skolēni noskatījās Muzejpedagoģisko nodarbību “ Iluzionisma teātris un  muzejs “Mystero”” video. Nodarbības sākumā skolēni iepazinās ar iluzionistiem Daci, Danti un Enrico Pecolli. Virtuālās ekskursijas laikā iluzionisma teātra, muzeja Mystero izveidotāji, burvju mākslinieki Dace un Enrico Pecolli iepazīstināja ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un šīs jomas attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Skolēni tika iepazīstināti ar oriģinālās iluzionisma skatuves mākslas žanru daudzveidību, radošajiem izteiksmes līdzekļiem, lai popularizētu šo unikālo mākslu. Skolēni uzzināja, kāds bija pirmais populārākais burvju triks pasaulē, redzēja to. Iepazinās ar iluzionisma vēsturi Latvijā, uzzināja par spilgtākajiem Latvijas iluzionistiem 19.gs. un 20.gs. sākumā. Virtuālās ekskursijas laikā skolēni izstaigāja maģisko iluzionisma muzeju – teātri divos stāvos, ieskatījās slavenā amerikāņu iluzionisma Hudini atslēgu noslēpumu kambarī un uzzināja, kurš burvju mākslinieks pirmais izdomāja burvju Kino trikus.
Skolēniem bija iespēja visiem kopā darboties līdzi – iemācīties burvju triku ar monētu. Interesants bija roku triks, kur sāka ar mazo pirkstiņu un izspēlēja līdz uzminēja pēdējo. Skaisti bija ziepju burbuļu triki, interesants bija video no Mystero atklāšanas tumsā ar izgaismotu ēku , Eņģeli un Garkāji. Skolēni virtuāli pabija dažādās istabās – 1) Mistērijas istabā, telpā, kur viss ir iespējams, kur zinātne satiekas ar maģiju; 2) Zelta istabā, kurā atradās kolekcija ar kastītēm, kurās ir priekšmeti burvju triku rādīšanai, un kurus rāda arī mūsdienās. Tika parādīts  1 trauciņa un bumbiņas triks. Skolēni apskatīja grimmētavu, kur burvju mākslinieki gatavojas iznācienam uz skatuves.

Tā kā speciālo skolu skolēniem ( ar garīgās attīstības traucējumiem ) attālinātās mācības nav efektīvas, tad arī programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros, piedāvātie pasākumi attālināti , kur iespējams tikai skatīties video ierakstus, skolēniem ir sarežģīti uztvert, izprast, analizēt, dzirdēto sasaistīt ar praktiskām darbībām ikdienas dzīvē. Skolēniem ar garīgās attīstības traucējumiem nepieciešams tiešs kontakts ar pasākumu organizētājiem, lektoriem u.t.t. Skolēniem ļoti patīk praktiski darboties, ja ir klātienes nodarbības. Visi aptaujātie skolēni vēlējās piedalīties pasākumā klātienē. Viena skolēna sacītais: “Pārāk daudz stāstīja par vēsturi. Gribēju redzēt vairāk burvju trikus. Interesantāk būtu, ja to visu redzētu un dzirdētu klātienē”.

Lielākā daļa skolēnu izteicās, ka par daudz tika stāstīts par vēstures faktiem, ka ļoti patika burvju triki, ka varētu vairāk parādīt. Citi izteicās, ka gribētu aizbraukt uz muzeju un to visu redzēt klātienē, savām acīm.  Patika vadītāja, kura interesanti vadīja ekskursiju pa muzeju.

   “Latvijas skolas soma” koordinatore Ērika Bite